W walkach oraz pojedynkach, które są sędziowane przez MG, mogą wykorzystywane być
KOŚCI. Użytkownik post wcześniej zostanie powiadomiony i poproszony przez MG o to, by rzucił kością. Potem MG, wzorując się na sześciu ściankach kostki, decyduje o tym, jakiej czynności będzie odpowiadała liczba wyrzuconych oczek.
Zajmijmy się więc samym mechanizmem rzutu. Wygląda on następująco:
- Pierwsza czynność to wejście do tematu, w którym będą odbywały się rzuty kostkami. Tylko w tym temacie, nigdzie indziej, możemy wykonać rzut --> KLIK.
- Następnie przewijamy na dół strony, by zobaczyć okno tekstowe. Klikamy w "POST REPLY".
- Kolejnymi czynnościami są:
1. Wpisanie w oknie tekstowym informacji dotyczącej rzutu kostką.
2. Zaznaczenie zakładki "Los" - czynność konieczna!
3. W tym okienku zostawiamy liczbę kostek - 1! Użytkownik może zmienić ich liczbę, jeśli zostanie o to poproszony przez MG.
Opisany mechanizm możemy zastosować w następującej sytuacji:
"Pan X wybrał się na spokojny, popołudniowy spacer. Niestety ta przejażdżka nie była tak spokojna. Zza krzaków łypał na niego wilk z zamiarem zaatakowania go. Pan X zauważył to i chciał uciec."
MG pisze post, w którym zawiera czynności odpowiadające liczbom na ściankach kostki i
dopiero potem użytkownik jest proszony, by wykonać rzut kostką! Przykład: 1, 2 - pan X potyka się, wilk wykorzystuje sytuację i atakuje go
3, 4 - pan X ucieka, wilk wyskakuje na niego zza krzaków, ale rani tylko jego nogę. Pan X może uciekać dalej
5, 6 - wilk decyduje się jednak nie atakować, pan X ucieka i nie doznaje ran
Czynności nie zawsze będą opisywane za pomocą par liczb, jak to było ukazane w przykładzie, lecz MG może zmienić ich rozmieszczenie. Jednak za każdym razem
użytkownik ma obowiązek dostosować swój post do opisanych przez MG czynności zależnie od swojego rzutu. Liczbę wyrzuconych oczek należy wpisać na samym początku postu, w nawiasie, np.
(wynik - 5).
! Im więcej punktów statystyki jest rozdane na daną cechę, tym większe prawdopodobieństwo, że pary liczb i wytypowane przez MG czynności pozwolą postaci odnieść sukces! Efekt rzutu kostką:Walki mogą odbywać się między MG i przeciwnikami, które przedłożył postaci bądź też między samymi postaciami. W obu tych przypadkach obowiązują zasady rzutu kostkami. W czasie takich pojedynków w postach MG będą podawane dokładne wytyczne, co do statystyk postaci. Znaczy to, że ze względu na wykonane interakcje zostaną dodane bądź też odjęte poszczególne punkty, np.
Pan X niestety został zaatakowany przez wilka, który złamał mu rękę -->
-10 punktów do energii życiowej,
-2 do zwinności, w pole profilu zostanie wpisana przez MG
"odniesiona rana" - złamana ręka.. Może być ona zmieniona tylko i wyłącznie przez admina/MG. Punkty zostają przywrócone, a rany "wymazane" po upływie określonego przez MG czasu. Jeśli jednak postać nic nie zrobi ze swą raną, czyt. nie uda się do lecznicy, nie poprosi o pomoc medyka, termin może zostać przedłużony bądź też mogą zostać odjęte kolejne punkty z energii życiowej.
Postać może umrzeć! Dlatego dbajmy o jej stan zdrowia!
Epizody to po ludzku po prostu akcje! Co jakiś czas będą one organizowane, żebyście mogli wy, użytkownicy, nazbierać trochę punktów bądź też nagród w postaci przedmiotów, które na pewno przydadzą się w fabule.
Epizody są
zawsze kontrolowane przez MG i przeważnie może w nich uczestniczyć określona ilość osób.
Możemy przejść zatem do nagród!
W epizodach można zdobywać określone przedmioty oraz "walutę", którą następnie będzie można wymieniać na przedmioty wyższej jakości i z większymi możliwościami, ale także na inne dobra - walutę pieniężną, punkty statystyk. Ta waluta to
KRYSZTAŁY. Uzyskaną liczbę kryształów MG/Admin wpisuje do odpowiedniej rubryki w profilu postaci.