Tak naprawdę cały archipelag Shiwath zbudowany został na magii, więc dlaczego ta moc nie mogłaby spłynąć na ich mieszkańców? Otóż - spłynęła, ale niestety nie na wszystkich. Tutaj znajdziecie opis rodzajów magii i przykłady specjalizacji. Omówiony zostanie także system punktowania poziomów magii i zdobywanie owych punktów.
A więc, zacznijmy!
Na początku należy zaznaczyć, że tylko 6 ras ma wyszczególniony kontakt magiczny i posiada aurę, która pozwala na wyłapywanie magii z otoczenia. Są to:
-
elfy - posiadają bardzo silną aurę magii pierwotnej i nieco słabszej tworzenia
-
duchy natury - podobnie jak u elfów, aura magii pierwotnej jest bardzo silna
-
chochliki - mimo, że są przedstawicielami rasy słabszej posiadają kontakt tylko z magią naturalną.
-
taniele - jako rasa, która potrafi wyuczyć się użytkowania magii mają dość silny kontakt z aurą magii naturalnej oraz tworzenia
-
genivy - ze względu na to, że są rasą skrzyżowaną, posiadają
niewielki stopień opanowania aury magii naturalnej oraz tworzenia.
-
tanabrae - jako jedyna rasa mają kontakt z aurą magii pierwotnej, naturalnej i tworzenia.
W Shiwath możemy wyszczególnić trzy rodzaje magii.
- Magia Pierwotna
Magia, która tak naprawdę była obecna na Shiwath już od samego jego stworzenia. To dzięki niej wypiętrzyły się góry, rzeki popłynęły w swoich korytach, ziemia zaczęła wydawać owoce, wiatr zawiał od zachodu, a deszcz wylał się z nieba. Czyli, jak już zostało to opisane - magia pierwotna jest to po prostu opanowanie władzy nad żywiołami i siłami natury. Istota mająca kontakt magiczny uwrażliwiony na aurę tej magii potrafi z łatwością wykorzystać dary natury do zaatakowania przeciwnika bądź też obrony przed atakiem. Praktycznie wszystko to, co znajdzie pod ręką i będzie to związane z wykorzystywanym przez nią żywiołem, będzie mogła użyć jako broń.
- Magia Naturalna
Magia naturalna w głównej mierze dotyczy całego środowiska życia istot zamieszkujących Shiwath. Niektóre z nich mają wrodzony talent do posługiwania się nią, a niektóre muszą uczyć się inkantacji i zaklęć, by móc nią operować. Jeśli specjalizacja nie dotyczy ani magii pierwotnej ani tworzenia to znaczy, że należy ona do magii naturalnej.
- Magia Tworzenia
Jest to dość specyficzny rodzaj magii, bo tylko dzięki niemu można stworzyć coś... z niczego! To "nic" jest znane pod pojęciem aury, która po stworzeniu danego obiektu ma postać srebrnej masy, plazmy. Jadnak magia ta ma pewne ograniczenia, które nie tylko dotyczą tkanki budującej stworzony obiekt, ale także i jego trwałości. Z początku, podczas opanowywania umiejętności, są dość słabe i łatwo je zniszczyć, natomiast ich przystosowanie rośnie razem z treningiem.
Magia ta dotyczy także magii portalistów, którzy tworzą portale. Portale to "bramy", które doskonale utożsamiają się ze swoimi twórcami. Mogą przybrać postać mysiej nory, lisiej gawry, starych drzwi, zwykłego przejścia w skałach czy "czarnej dziury". Do wyboru do koloru!
Przykład:
1. Pan X jest raczej typem spod ciemnej gwiazdy, jest niesympatyczny, często przeklina i uwielbia wypić od czasu do czasu. Jako portalista potrafi stworzyć portal, który będą oplatały suche gałęzie, jego plazmatyczne tło będzie czarne, bezdenne, wokół portalu ziemia robi się sucha i poszarzała.
2. Pani Y jest osobą nieśmiałą, na której twarzy często widnieje uśmiech, jest uczynna i chętnie niesie pomoc innym. Jej portal będzie wyglądał następująco: plazmatyczne tło będzie jasne, świetliste, wokół niego pojawią się gałązki z białymi kwiatami, ziemia wokół pokryję się miękką, niemal szafirową trawą.
Uwaga! Podane zostały tylko przykłady, tak naprawdę przedstawienie portalu należy do obowiązku osoby, która go tworzy. Kierujecie się własną wyobraźnią!
Użytkownik może rozwinąć do poziomu mistrzowskiego tylko jedną specjalizację z jednego rodzaju magii! Są to przykłady specjalizacji poszczególnych rodzajów magii, z których mogą korzystać dane postaci. Nie musicie jednak stosować się do nich, możecie wymyślić własne, ale wtedy konieczne jest opisanie danej specjalizacji w karcie oraz oczekiwanie na akceptację admina.
Magia pierwotna:● żywioł Wody
● żywioł Ziemi
● żywioł Powietrza
● żywioł Ognia
● żywioł Elektryczności
Magia Naturalna:● telekineza
● jasnowidztwo
● przejmowanie umysłu (poziom początkowy - odczytywanie myśli)
● magia iluzji
● lecznictwo
Magia Tworzenia:● magia portali
● alchemia
Do oceniania na jakim poziomie przygotowania magicznego czy też zawodowego jest postać, służy system punktów. Każda specjalizacja magiczna i umiejętność zawodowa podlega temu systemowi, a użytkownik ma obowiązek strzec oraz pilnować poprawnego dodania swoich punktów.
Oto poziomy przygotowania:-
PODSTAWOWY - 10 punktów - postać dopiero zaczyna swą przygodę z magią i jej umiejętności są nikłe
-
PROGRESYWNY - 20 punktów - postać zaczyna łapać coś z magii, rozróżnia aury, potrafi posłużyć się prostymi zaklęciami; potrafi wytworzyć produkty słabej jakości, lecz przydatne
-
ŚREDNI - 30 punktów - postać potrafi już posługiwać się dość zręcznie swoimi umiejętnościami, wykonuje produkty, które są zdatne do użycia i są dobrej jakości
-
ZAAWANSOWANY - 40 punktów - postać czuje się swobodnie w posługiwaniu się umiejętnościami, nie ma problemów z tworzeniem silniejszych zaklęć; wyrabiane produkty są trwałe i bardzo dobrej jakości
-
MISTRZOWSKI - 50 punktów - postać osiągnęła mistrzostwo w swej dziedzinie, nie ma co do jej umiejętności żadnych zastrzeżeń
Do każdego poziomu przyporządkowana jest liczba punktów, które należy zdobyć, by osiągnąć dany poziom. Punkty zdobywa się podczas uczestnictwa w epizodach bądź też krótszych wątkach i treningach, które co jakiś czas powinna odbywać postać. Podczas wyżej nadmienionych wyzwań punkty rozdziela MG, a jego decyzje nie podlegają dyskusji.
Po przekroczeniu danej liczby punktów postać nie liczy ich dalej, np. poziom średni - 31, tylko
liczy od zera! --> Próg poziomu średniego został przekroczony o 1 punkt. Użytkownik zgłasza to adminowi, admin (bądź też upoważniony użytkownik) zmienia poziom na wyższy, po czym użytkownik liczy punkty od zera, tzn. Zaawansowany - 0 punktów.
Jak już wcześniej wspomniano, punkty nie dotyczą tylko i wyłącznie magii, ale także i umiejętności zawodowych. Prawie każdy zawód podlega punktom i punktacji, natomiast wyjątki, takie jak arystokrata czy herold, zostają wprowadzone na poziom, którego nie można rozwijać. Zawód bez punktacji jest po prostu wykonywany przez postać.