Shiwath
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Przez pustą ścieżkę kroki me prowadzą, przez pustą ścieżkę chodzić co dzień muszę. Może o ścieżkę inni też zawadzą, może tak samo oddadzą swą duszę. Gdy się rozglądam, nikogo nie widzę, lecz gdy wzrok spuszczę, spojrzeń czuję wiele...
 
IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Świat Shiwath oraz mechanika gry

Go down 
AutorWiadomość
Lady Vernea
Najwyższa Cesarzowa Shiwath
Lady Vernea


Liczba postów : 96

Świat Shiwath oraz mechanika gry Empty
PisanieTemat: Świat Shiwath oraz mechanika gry   Świat Shiwath oraz mechanika gry EmptyNie Lut 24, 2013 3:47 pm

Świat Shiwath oraz mechanika gry 2ccxp52

Geografia


Shiwath jest to tak naprawdę nazwą cesarstwa znajdującego się na Archipelagu, któremu podległa jest jest inna, znacznie mniejsza - Ralia. Cesarstwo znajduje się na północy, toteż możemy już zgadywać co się z tym wiąże. Przez większość roku w Shiwath panuje pora śnieżna - przeważnie mroźna, ostra, gdzie przez 9 miesięcy śnieg zalega całe Shiwath i nie topnieje ani na jeden dzień; trzymająca aż do święta "Regina Vēr", w którym to śnieg topnieje i przyroda budzi się do życia na 3 miesiące (rok tutaj także ma 12 miesięcy). Tę porę nazywamy porą jaskółek.
Pod Archipelagiem Shiwath widzimy dwa największe kontynenty - kontynent wschodni oraz kontynent zachodni, a tuż obok nich znajdują się inne wyspy, które kilkaset tysięcy lat temu odłączyły się od swych stałych lądów.
Fauna i flora Archipelagu jest bardzo zróżnicowana. Zwierzęta potrafiły przystosować się do warunków panujących w królestwie, tak samo jak rośliny.



Pory roku


Pora jaskółek jest bardzo oczekiwaną przez wszystkich porą roku, ponieważ to właśnie w jej czasie przyroda budzi się do życia, temperatury skaczą do góry, słońce pojawia się na niebie, a wszelkie łąki i pola oblewane są przez wszystkie gatunki kwiatów. Ważnym elementem pory jaskółek są... jaskółki. Te małe, czarno-białe ptaszyny zwiastują powrót ciepłych miesięcy. Temperatury stopniowo wzrastają, ale nigdy nie są wyższe niż 25 stopni. Od czasu do czasu cieplejszy deszcz skropi spragnioną ziemię, ale nie brak także burz i wichur. Trwa ona od 1 czerwca do 31 sierpnia.
Pora śnieżna jest najdłuższą porą w Shiwath. Nie brakuje w niej opadów gęstego śniegu, wichur, mroźnych nocy i poranków, zawiei śnieżnych. Czasami temperatury sięgają nawet -50°, ale mieszkańcy Shiwath mieszkają tu wystarczająco długo, by ich organizmy mogły się do nich przyzwyczaić. Najbardziej enigmatycznym elementem pory śnieżnej jest Biała Sowa. Co roku, w dzień rozpoczęcia pory śnieżnej przylatuje ona na Drzewo Życia, by przynieść ze sobą śnieg i przymrozki. Nikt tak naprawdę nie wie, jakim stworzeniem jest Biała Sowa. Niektórzy mieszkańcy sądzą, że jest przypadkiem, ptakiem skuszonym pięknem Drzewa Życia, a niektórzy, że to jeden z Patronów, który zamienia się w ową sowę, by sprowadzić na Shiwath porę, która skuje lodem tę krainę na 9 długich miesięcy. Pora śnieżna trwa od 1 września do 31 maja.




Czas i kalendarz

Czas na forum jest równoznaczny z tym, który mamy realnie, więc: jeżeli u nas jest 20:15, na forum też jest 20:15, ale nikt nie potrafi tego dokładnie stwierdzić, ponieważ w Shiwath nie wynaleziono zegarków (ale nie mówimy, że nigdy nie zostaną wynalezione - uczony/alchemik może się tego podjąć). Możemy za to powiedzieć, że jest rano, przed południem, południe, po południu, wieczór, późny wieczór itp. Mieszkańcy Shiwath nauczeni są dobrze oceniać porę po wysokości słońca oraz księżyca na niebie. Miesiące za to przedstawiają się one tak:
- styczeń - miesiąc pierwszy roku (jakiegoś)
- luty - miesiąc drugi roku
- marzec - miesiąc trzeci roku
- kwiecień - miesiąc czwarty roku... i tak dalej.
W czasie rozmów naszych postaci używamy właśnie tych sformułowań, by zachować klimat.



Waluta


W Shiwath obowiązuje waluta – drakoty (złote monety, zwane też smoczymi) i fisty (srebrne monety). Każdy użytkownik na start dostaje 100 drakot, które może wydać, gdzie mu się żywnie podoba, nieważne czy to będzie gospoda, sklep generalny, dom uciech, krawiec, kowal... Jeśli natomiast jego sakiewka zrobi się lżejsza, to zawsze będzie mógł się gdzieś zatrudnić. O posadę trzeba zgłosić się do admina (lista adminów znajduje się przy temacie AKTA) za pośrednictwem prywatnej wiadomości. W wiadomości należy wpisać imię i nazwisko postaci, wyuczony zawód/bądź też jego brak i posadę, o którą postać się ubiega/bądź też obojętną posadę.
Przelicznik walutowy:
100 fistów = 1 drakota


Uzbrojenie


Postać ma prawo do posiadania jednej broni białej (miecz, szabla, sztylet, bagnet, włócznia, halabarda itp) i do jednej broni dodatkowej, krótkiej, którą może być, np. drobny nóż myśliwski, zatrute strzałki, scyzoryk itp. W karcie wpisujemy wybraną broń. Admin ma prawo do poproszenia użytkownika do zmiany wyboru tej broni.


Rangi/zawody


Rangi
Użytkownik może wybrać własną rangę, która nie będzie miała nic wspólnego z zawodem, ale będzie dobrze charakteryzować daną postać, np. "Dobra dusza", "Typ spod ciemnej gwiazdy", "Ruda sierotka", "Opijus maximus".

Zawody
Są dwie drogi wybrania sobie zawodu:
1. Zawód można wybrać na samym początku, przy pisaniu karty postaci. Wybraną posadę wpisujemy w odpowiedniej rubryczce oraz czekamy na akceptację przez admina.
2. W drugim przypadku, jeśli przy pisaniu karty postaci użytkownik nie będzie mógł zdecydować się na zawód, będzie mógł wpisać w rubryczce, że jest zwykłym mieszkańcem. W późniejszym czasie będzie mógł ubiegać się o posadę poprzez napisanie prywatnej wiadomości do admina (lista adminów znajduje się w opisie tematu AKTA). Prosimy, aby charakter prywatnych wiadomości był formalny. --> 1. Imię nazwisko postaci. 2. Posadę, o którą postać się stara bądź też jej brak. 3. Prośbę, by administracja narzuciła posadę.


Rasy


Rasę wpisujemy w karcie postaci. W danym temacie znajdują się rasy, które istnieją na Shiwath i których można użyć, oczywiście stosując się do opisu.


Wierzenia


W Shiwath, jak widzimy w historii, główny filar wiary stanowią bliźniaczy bogowie, którzy stworzyli całe cesarstwo, a może i cały świat, kto wie! Istoty w Shiwath wierzą, że Lady Vernea to dar dla nich, błogosławieństwo.
 Radgan, nazywamy również Panem Chaosu, jest opisywany jako źródło zła, wszelkich niepowodzeń, a nawet śmierci. Jednak jest on idealnym dopełnieniem brata, Reviela, Pana Spokoju, uosobienia nadziei, miłości i wszelkiego dobra, które w jakimkolwiek stopniu obecne jest w Shiwath. Ich posągi stoją w północnym krańcu Wieży Początku i Końca. Oprócz nich mamy jeszcze innych bożków:

  • Demedes - boginka lasów, leśnego życia i wszelkiego życia, które bezpośrednio dotyczy natury. Przedstawiana jest zazwyczaj jako jasnowłosa, wysoka kobieta o dostojnej twarzy, mądrych oczach oraz jelenich rogach na głowie. W dłoniach zazwyczaj trzyma elfi łuk i strzały, co znaczy, że jest patronką łowców oraz myśliwych. Jest skąpo odziana, ale wyjątkowo piękna. Jej pomnik stoi w zachodnim skrzydle Wieży Początku i Końca.
  • Kayran - uważany jest za starszego brata Demedes, który włada wielkimi i mniejszymi wodami Shiwath. Istoty uważają, że to on winien jest sztormom, ale także i jemu zawdzięczają wylewy wody na pola uprawne. To od niego spada deszcz. Zazwyczaj przedstawiany jest w długiej, błękitnej szacie i ciemnym, przypominającym morskie fale płaszczu. W jednej dłoni trzyma zwykły kij, po drugim ramieniu spływa strumień wody. Jego oczy są jasnobłękitne, twarz pociągła, jasne włosy spięte w krótki kucyk. Jego pomnik również stoi w zachodnim skrzydle Wieży Początku i Końca.
  • Zethra - boginka płodności, domowego ogniska i rodzinnego spokoju. Odpowiedzialna jest za wszystkie rodziny, uczucia i emocje towarzyszące istotom. Na posągach zazwyczaj rozkłada ramiona, jakby chciała przygarnąć wszystkich do siebie, jej twarz jest jasna, promienieje od niej miłością, dobrem, spokojem; po jej talii spływa prosta, biała, długa suknia. Każdy, kto ma rodzinne czy miłosne problemy może do niej przyjść i w modlitwie poprosić o radę. Jej posąg znajduje się we wschodniej części Wieży Początku i Końca.
  • Rehath - bożek odpowiedzialny za każdy rodzaj magii, ich aury oraz przepływ mocy przez archipelag Shiwath. Przedstawiany jest zazwyczaj z trzema kulami, które kolejno przedstawiają magię pierwotną, naturalną oraz tworzenia. Ubrany jest w powłóczystą, srebrną szatę. Jego twarz jest poważna, brwi zmarszczone, spojrzenie pełne determinacji i hartu ducha. Jego posąg stoi we wschodnim skrzydle Wieży Początku i Końca.


Każdy może przyjść do świątynni i oddać swego rodzaju hołd posągom i tym, których przedstawiają. Zazwyczaj w ofierze składane są kwiaty, plony rolne, drobne twory rąk mieszkańców, nigdy martwe zwierzęta, krew itp.



Transport


Postać może poruszać się na wierzchowcu, który został przez nią wybrany na samym początku gry. Istnieją trzy typy wierzchowców, którymi można się poruszać po Archipelagu:

  • Wilki górskie - ogromne wilki pochodzące z górskich hodowli, specjalnie przeznaczone do jazdy dla wszystkich przedstawicieli ras, którzy preferują życie na odludziu; wilki nie znoszą miejskiego zgiełku
  • Niedźwiedzie - wielkie niedźwiedzie, których do walki jak i do jazdy używali wojownicy
  • Jelenie - są one przeznaczone dla ras słabych, ponieważ posiadają lepszy kontakt z naturą
  • Konie - najpopularniejsze wierzchowce dostępne dla wszystkich ras

Wierzchowca nie trzeba kupować ani też zdobywać. Postać po prostu go ma. Wybór wpisujemy do odpowiedniego pola profilu.
W Shiwath mamy także inne drogi transportu, a mianowicie transport wodny oraz transport poprzez portale. Za oba transporty należy zapłacić - cenniki ustalane są zawsze w poście tematycznym, początkowym.
Powrót do góry Go down
https://biala-sowa.forumpl.net
 
Świat Shiwath oraz mechanika gry
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Wzór karty postaci oraz objaśnienia
» Historia Shiwath
» Magia w Shiwath, specjalizacje, poziomy umiejętności

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Shiwath :: Księgozbiór :: Księga Wiedzy :: Wiedza o świecie-
Skocz do: